Witam serdecznie na moim blogu.
Pracuję nad grą RTS pod tytułem "Diuna", czyli klonem popularnej gry "Dune 2: Battle for Arrakis".
Pracę podzieliłem na dwie części: edytor oraz silnik gry.
Obecnie realizuję edytor gry. Docelowo w edytorze będzie można:
- malować mapy za pomocą kafelków, jak również
- dodawać elementy gry takie jak:
- jednostki,
- budynki oraz
- obiekty specjalne.
- Będzie można też modyfikować
parametry gry, w tym:
- parametry jednostek jak:
- szybkość,
- wytrzymałość itp.
Udało mi się do tej pory zrealizować wstępne malowanie terenu. Na zrzutach ekranów widać ekran i dwa okienka
zatytułowane:
- edytor map (Map edit), gdzie jest wyświetlana mapa i można ją edytować za pomocą myszy, oraz:
- okienko narzędziowe (Tool), gdzie można wybrać aktualne narzędzie.
Na razie jedyne dostępne narzędzie to malowanie terenu (symbolizowane przez ikonkę pędzla).
W kolejności dodam:
- suwaki do przesuwania aktualnego podglądu mapy,
- możliwość określania rozmiaru mapy,
- wybór rodzaju kafla (w pasku narzędziowym).
Zrzuty ekranu: