Nawigacja Opis
  1. Wprowadzenie do projektu
  2. Plan ramowy pracy
  3. Wymienienie atrybutów klas
  4. Szczegółowy opis klas
Ramowy opis klas Słowniczek

Plan Szczegółowy określa te punkty pracy, które można bezpośrednio podjąć. Zanim napiszę jednak plan szczegółowy określę na początek obiekty i ich własności. Wymieńmy zatem obiekty, które nam się nasuwają. Po prawej stronie zdefiniowanych jest większość własności, które się pojawiają w poniższym zestawieniu. Zauważmy, że cechy dzielą się na kluczowe oraz pomocnicze. Kluczowe cechy są nieodzowne i decydują o właściwościach i zachowaniu się jednostek (np. typ, położenie, zwrot). Pomocnicze cechy są nieobowiązkowe i zwykle określają drugorzędne parametry jednostek, które mogą też być importowane z zewnątrz (np. czas wznoszenia, koszt budowy, liczba amunicji itp.). Na początek obiekty powiązane bezpośrednio z mapą:

  • Pole
  • Jednostka
  • Koleiny/ krater od wybuchu/ zniszczona jednostka
  • Budynek
  • Pocisk
  • Wybuch
Warto odnotować, że każda z tych klas posiada cechy poszczególnych typów.

Typ
Jest to typ wyliczeniowy, czyli przybiera kolejne liczby naturalne: 0, 1, 2, 3, ..., MAX. Oznacza typ danego obiektu (np. terenu, jednostki, budynku).
Położenie
Jest to para liczb całkowitych oznaczających współrzędne obiektu na mapie.
Aktualna grafika
Jest to informacja o bieżącej klatce animacji obiektu.
Precyzyjne położenie
Jest to precyzyjne położenie na mapie (w pikselach).
Zwrot
Jest to kąt obrotu jednostki.
Czynność
Jest to typ wyliczeniowy określający obecną czynność jednostki. Jednostka może m.in. stać, być na straży, ruszać się lub atakować.
Kierunek
Określa kierunek ruchu lub strzelania. Zwykle jest wyznaczony przez wektor od punktu początkowego do punktu docelowego.
Trasa ruchu
Określa punkty między którymi ma się przemieszczać jednostka w drodze do celu.
Cel
Określa cel ruchu lub ataku. Może być opisany zarówno przez współrzędne na mapie, jak też położenie jednostki (wówczas podąża za tą jednostką).
Energia
Określa punkty wytrzymałości.
Pancerz
Określa typ pancerza jednostki lub budynku. Jest to typ wyliczeniowy.
Amunicja
Liczba całkowita określająca ilość amunicji.
Czas
Liczba oznaczająca czas (w jednostkach czasu).
Postęp
Liczba całkowita oznaczająca postęp jakiejś czynności.
Własności
Są to pomocnicze własności obiektów (np. możliwość ruchu jednostek po danym terenie).
Zwrotność
Jest to szybkość obracania się jednostki/ działa obronnego
Wymienienie atrybutów klas

Każdy z powyżej wymienionych obiektów posiada swoją strukturę. Oznacza to, że przechowuje jakieś własne cechy. Wymieńmy podstawowe cechy każdego obiektu.

Pole
Jednostka
Koleiny/ krater od wybuchu/ zniszczona jednostka
Budynek
  • Typ
  • Pola, które zajmuje
  • Podejmowana aktualnie czynność (np. szkolenie, reperacja)
  • Postęp w budowie/ szkoleniu
  • Typ budowanej/ szkolonej jednostki/ budynku
  • Energia
  • Cel ataku (w przypadku dział obronnych)
  • Status broni (w przypadku dział obronnych)
  • Aktualna grafika
Pocisk
  • Typ
  • Broń, z jakiej pochodzi
  • Źródło wystrzelenia
  • Cel
  • Aktualna grafika
Wybuch
  • Typ
  • Położenie
  • Czas trwania
  • Aktualna grafika
Jak widać potrzebne będzie kilka klas pomocniczych, niezwiązanych bezpośrednio z mapą:
  • Broń
  • Cel ruchu/ ataku (opisane poprzez położenie na mapie, jednostkę albo budynek)
Poza tym, tak jak napisałem, każda klasa posiadająca typ ma powiązaną strukturę cech każdego z tych typów:
Cechy typów pól
Cechy typów jednostek
  • Grafika
  • Koszt budowy
  • Czas budowy
  • Broń
  • Pancerz
  • Energia
  • Szybkość poruszania się
  • Zwrotność
  • Dodatkowe cechy indywidualne (np. pojemność dla transportowców itd.)
Cechy typów efektów specjalnych (kolein/ krateru od wybuchu/ zniszczonej jednostki)
  • Grafika
Cechy typów budynków
  • Grafika
  • Koszt wznoszenia
  • Czas wznoszenia
  • Pancerz
  • Energia
  • Rodzaj budynku (np. fabryka)
Cechy typów pocisków
  • Grafika
  • Szybkość poruszania się
  • Czy wybucha
Cechy typów wybuchów (również efektów trafienia pociskiem)
  • Grafika
  • Zadawane obrażenia względem różnych pancerzy
Cechy broni
  • Typ pocisku
  • Szybkostrzelność
  • Zadawane obrażenia dla broni

Moje namiary: robert( DOT )szacki( AT )gmail( dot )COM